Településmarketing
Bár a szó már évtizedek óta létezik szakkönyvekben, a magyar települések csak nagyon kis része használja ezt. Ennek legfőbb oka, hogy mai, modern megvilágításában a városok vezetésének többsége nem tudja, hogy mit kezdjen a fogalommal. Ahol próbálkoznak vele, ott általában összekeverik a turizmusfejlesztéssel. A településmarketing egy komplex feladat. Tervezést, felmérést, kivitelezést és utánkövetést kíván - s ekkor sincs vége, mert a folyamat kezdődik elölről.
Mikor beszélünk településmarketingről?
Amikor a helyi lakosság elégedettségét szeretnénk növelni.
Amikor a helyi vállalkozók lehetőségeit szeretnénk bővíteni.
Amikor a település vonzerejét szeretnénk növelni új lakók irányában.
Amikor a település vonzerejét szeretnénk növelni új vállalkozások letelepedése irányában.
Amikor a település vonzerejét szeretnénk növelni a turizmus miatt.
Amikor a település alkupozícióit szeretnénk javítani nagyberuházók, más térségi település vagy az állammal szemben.
A települések többsége jelenleg nem folytat településmarketing tevékenységet, ezen - egyszerűen fogalmazva - változtatni kell.